June 25, 2008

Ikan Tongkol...

Malam tadi, serius tak boleh tidur dengan nyenyak. Tak tahu ler kenapa. Maybe, life kita yang selalu kompleks menyebabkan otak kadang-kadang payah hendak mencerna keinginan hati... Berapa kali terjaga, 3 pagi, 4 pagi, 5 pagi (alarm berbunyi) dan 5.45 pagi....

Pagi-pagi lagi dah dengar bunyi dari dapur. Perkara biasa kat rumah aku ni - maklum je la, semua orang nak pergi sekolah, so, kena sediakan sarapan. Aku bangun, pergi dapur, tengok Mak tengah potong ikan, besar gila... Mak suruh aku continue goreng nugget dan blender lada yang dia dah rebus...

Lepas aku dok perhatikan emak, aku kata ler, besarnya ikan yang Makk nak potong dengan susah payah tu. Dia kata, "Tak muat nak letak dalam peti ais. Tu yang Mak nak potong dulu ikan tongkol ni...". Laaa, ikan tongkol ker? Mati-mati aku ingat ikan tenggiri tadi... Ceh!

Pas siap buat air, buat scrabble egg dan goreng nugget, pegi solat Subuh. Sebelum pergi sekolah, Mak dah bagi arahan nak masak apa hari ni... Asam pedas ikan pari dan sayur peria... Boleh lah dua lauk jer... Mak kata, if aku nak tambah, boleh goreng ikan kembung ker... Tengok la dulu... Yang penting, asam pedas mesti letak bunga kantan dan daun kesum - baru best. Sayur peria pula, Mak suruh letak udang...

Selsema sikit - sejuk sangat pagi ni - rasa mengantuk pun ada - kena bersihkan dapur dulu. Sinki penuh dengan darah ikan jer...*sigh*

Dah bagi kucing makan, dah cuci singki, dah kemas meja, dah kemas dapur, baju tengah cuci...

Bagi aku lelap 10 minit jer please...

0 사랑해 Kisses From You:

Blog Widget by LinkWithin