June 28, 2008

Durian, Sukun dan Kebun

Musim durian tiba lagi... Yay! It's time for celebration! *laugh*

Kebun kat belakang rumah dah penuh dengan buah-buahan. Yang ada sekarang, durian, sukun, langsat pun menjadi juga la. Durian baru start nak gugur. Erm, makan durian memang seronok, rugi siapa tak makan (ada seorang adik aku yang memang tak suka makan durian, pity you bro!)...

Buah sukun pun dah start masak. Petang semalam dah pergi ambil. Satu yang aku tak berapa berkenan dengan pokok sukun adalah, banyak semut! Memang tak tahan. Bayang jer lah, dengan penuh dengan daun-daun pokok sukun yang gugur, ada pula semut yang banyak. Time ambil buah sukun tu, Mak pandai recognize buah tu dah tua ke belum, aku sudah penuh dengan semut lol... *cry*

Habis penuh satu badan dengan semut, nyamuk pun pakat serang aku. Hasilnya, aku kembali ke rumah dengan penuh gigitan nyamuk dan semut. Habis gatal satu badan. Walaupun camtu, banyak gak ler sukun yang dah masak... Mak terus kupas, dan goreng lepas tu. Sukun kat rumah kitorang ni, memang lembut gila! *nyum - nyum*

By the way, bila la ubi aku nak tua ni? Aku dah nak balik UTM sekali lagi. Sebelum naik semester lepas aku tanam, sampai sekarang belum cukup tua. Hari tu aku try cabut, kecik - kecik lagi isinya. Patut la aku rasa macam kuat, boleh tarik sorang - sorang, rupa-rupanya, hampeh! Apa pun, kebetulan ada yang besar, aku dah goreng - tapi penuh dengan akar lagi la... *sigh*

0 사랑해 Kisses From You:

Blog Widget by LinkWithin