February 13, 2009

Family and Friends



There's a big different between those two.
But I know, how much I pretend to be strong,
I'm always can't handle with this kind of situations.

I can't face family problems properly.
I will just let my heart drown into sadness.
But, I never show it to them.
I know, they want me to be strong, for myself and the rest of the family.

As the eldest, Abah trained me to be strong.
To be independent to handle my life.
He will never lay his hand on any of my works.
He asked me to do everything on my own.
Same like Mak.
She will let me do anything, to be the best - as long as I don't do anything bad.

It's just like friends.
Only people who know me can feel what I feel.

I can see the big margin last night.
Who is a true friend and who is just for fun friends.
I totally can see that.

P/S: Hope Abah will get well soon. Thanks for all your prayers and supports.
And now, I can totally understand why they don't allow me to be far from them.
I can't controlled my emotions when it comes to family matters.


You've been kissed and hugs with Zara's Love!

14 사랑해 Kisses From You:

Tirana said...

Family dan kawan, tentu tidak sama. Dalam keadaan2 tertentu, kita lebih memerlukan keluarga dari kawan manakala di waktu-waktu yang lain, kita lebih memerlukan kawan. Dan kita lebih mengetahui ketika mana kita memerlukan kawan dan ketika mana kita memerlukan keluarga. Kedua-dua kawan dan keluarga ada peranan masing-masing dalam kehidupan kita.

zino said...

zara..
memang tidak sama dan tak akan boleh sama.. apa apa yg berlaku kepada famili kita akan rasa lebih sensitif dan meresap jauh ke dalam hati.. sebolah boleh nya kita tidak mahu satu apa pun berlaku kepada mereka..

namun demikian takdir Allah tetap berlaku.. berlaku dengan hikmah yg tersembunyi dan tidak dapat kita ketahui.. tetapi yg nyata keadaan yg berlaku menjadi kan kita lebih dekat dengan mereka.. lebih sayang kan mereka lebih rindu kan mereka..

sentiasa lah berdoa dan mengharap dari Nya supaya abah zara cepat sembuh dan keadaan akan pulih sepenuh nya.. InshaAllah...

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Tirana :

Terima kasih atas nasihat akak. Zara nampak macam mana hal2 ni perlu diasingkan. Tapi, betul kata orang, kawan menangis sangat payah nak jumpa...

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Zino:

Terima kasih atas nasihat Zino pada Zara. Alahai..hati Zara yang keras ni, kalau hal2 keluarga..memang tak tahan..menangis dengan teruk, berguling pun tak mampu lagi..

InsyaALLAH, harap semua baik..

EUNICE said...

hey Zara!!

HAPPY VALENTINE!! HUGS!

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

EUNICE:

Hi dear!

Happy Valentine to u too!

| a t i q a h | said...

Kau tau, kadang-kadang kan dalam kepala aku selalu fikir. Kalaulah anak sulung abah ni lelaki, mesti lagi banyak yang anak sulung dia ni buat dan handle.

But I hope our abahs will just be fine with us. Kan sayang? :)

azie said...

sebab tu ada hikmahnya mereka tak bagi kita jauh dari mereka. sebab mereka tahu berapa kuat kita untuk menghadapi masalah.

i trust my parents judgements. forever and ever:-)

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

| a t i q a h | :

Betul tu Tiqah. Aku pun selalu pikir camtu bila aku tengok adik-adik aku. Macam mana kalau aku yang adik, dorang yang Abang. Apa Abah nak layan dorang macam dia layan aku ke? Atau aku dpat layanan lain ke?

Ye..Hope Abah ok!

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

azie :

Azie. Betul la tu kot?
Mungkin orang nampak kita konon2 nya kuat, sangat tabah, tapi bila tiba hal tertentu, keluarga - aku kalah. Aku biarkan diri aku tenggelam dalam kesedihan itu.

Aku pun percaya juga..=)

eugene said...

you are always strong, but it is always ok to be weak sometimes,

Happy Valentine,,hug hug from uncle Eugene

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

eugene :

Thanks a lot Uncle Eugene...

I do hope I can become stronger more after this!

Happy Valentine too Uncle!!

Monkey D Luffy said...

hmmm..

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Monkey D Luffy :

hmmm....

hmmmm.....

Blog Widget by LinkWithin